Seminarski rad (diplomski seminar): Postupci simulacije fluida (Methods of fluid simulation)

Autor:
Mikuš, Bruno
Mentor:
Mihajlović, Željka
Na ovim stranicama mogu se pogledati materijali napravljeni u okviru navedenog rada.
Ključne riječi:
simulacija; fluid; dinamika fluida; grafika; SPH; navier-stokes; fluid; simulation; fluid dynamics; graphics
Sažetak:

Znanje o ponašanju fluida se primjenjuje u raznim područjima poput meteorologije, astrofizike, vulkanologije, oceanografije i mnogih industrija. Poznavanje fizike fluida otkriva nam kakvo će sutra biti vrijeme, kako se ponaša svemir, omogućuje izradu visokoefikasnih strojeva kao što su motori, hidraulički alati, poboljšava svojstva prijevoznih sredstava i donosi nam sate razonode u obliku vizualno dotjeranih filmova i igara.

Svemir nije praktično u potpunosti opisati nizom diferencijalnih jednadžbi, ali je moguće to napraviti za pojedine njegove dijelove i na taj način do neke mjere predvidjeti kako će se ti dijelovi ponašati. Clause-Louis Navier i George Gabriel Stokes su izveli jednadžbe koje opisuju kretanje fluida i postavili osnovu za mnoge oblike simulacija i analiza raznih problema u kojima je bitno poznavati kako se plinovi i tekućine ponašaju.

U ovome su radu opisani postupci simulacije fluida korišteni prvenstveno u industriji zabave za potrebe razvoja animiranih filmova i računalnih igara. Razlog je što produkti tih grana industrije pružaju najbolji dokaz kvalitete pojedinih postupaka. Simulacije za druge sustave poput meteoroloških ili industrijskih su daleko egzaktnije, ali i zahtjevnije te njihovi rezultati kojiput ne pružaju mogućnost jednostavne vizualizacije.

Dokumenti:
  1. Tekst rada: Seminar[2011]_Mikuš_Bruno_0036441040.pdf
  2. Izvorni kodovi programa: SPH_simulator_fluida.rar
Poveznice:
  1. Video ostvarenog simulatora (link)
Dodatni podatci:
ENGLISH ABSTRACT: This paper shows the basics of physics and mathematics neccesary to develop a credible and correct fluid simulation system. Although some procedures lack exact physics, they are based on principles described with exact physics. Fundamental differences in space partitioning have been observed and described as well as some methods common in all approaches. Different combinations of methods results in an array of fluid simulation procedures. One of those (Smooth particle hydrodynamics) has been implemented. After the simulation, a fluid surface is traced with one of the surface tracking or isosurface extracting methods. Analysis of advantages and weaknesses of certain methods has been made. In the end, an implementation example is shown.
LINKS (mentioned above):
1. Paper (Tekst rada)
2. Source codes (Izvorni kodovi rada)
3. Youtube video (Video ostvarenog simulatora)
Zapis stvoren:
2011-06-01 22:25:39
Zapis zaključan:
nije
Pristup javan:
postavka studenta DA, postavka mentora NE
Ovaj rad nije zaključan. Stranice radova studenata za koje postoji definiran mentor ili izravni voditelj samo mentor odnosno izravni voditelj mogu zaključati čime potvrđuju vjerodostojnost unesenih podataka. Ako stranica nije zaključana, to znači da se navedeni podatci još uvijek mijenjaju odnosno da nitko od službenog osoblja ustanove nije provjerio ove podatke.